Unió Ciclista Vilanova

El proper 13 de maig es celebrarà la 6a Clàssica Isaac Galvez per a la categoria sub 23, elit i masters 30 dins del calendari de les Grans Clàssiques. La sortida serà a les 15:30 i les inscripcions a les 14:15. Us hi es esperem!

La Unió Ciclista Vilanova neix de les inquietuds d’un grup de persones de tornar a reactivar el ciclisme vilanoví desprès d’un grapat d’anys sense una organització d’aquest caire. Un grupet de persones que tenien ganes de tornar a engegar el ciclisme a la nostra Ciutat varen convocar una reunió a la Penya Barcelonista a traves dels mitjans de comunicació per al 17 d’octubre del 1978, aquesta va esser una primera presa de contacte que ens va portar a un altre reunió al mateix lloc i en data 23 d’octubre. D’aquestes reunions va sortir una convocatòria d’eleccions que es va convocar per al 1 de novembre al Foment Vilanoví que després es va designar com a primera seu social, a causa de que algunes persones simpatitzants d’altres equips de futbol, no veien amb bons ulls l’acceptar l’oferiment que gentilment havia fet la Penya Barcelonista per a passar a ser una secció de la mateixa. En aquesta primera Assemblea Extraordinària es van presentar les candidatures dels senyors Vicenç Iturat i Gil, Jordi Raurich i Villanueva, Rafael Dichós i Pedro i Lluis Pascual i Carbonell. Un cop fet el recompte de vots i amb només un vot en blanc, va sortir elegit com a primer president de l’Entitat per majoria aclaparadora en Lluis Pascual i Carbonell.

La Unió Ciclista Vilanova te la seva seu social al carrer de Sant Cristòfol num. 2-10. En aquesta casa disposem de bar, sala de reunions, gimnas, dutxes, secretaria y dos habitacions per al material i els trastos.

Una de les nostres activitats mes concorregudes és el campionat d’excursionisme, que s’ha estat portant a terme ininterrompudament des dels inicis del Club i que comença el primer diumenge de març, si no es Carnaval (festa grossa a Vilanova i la Geltrú), i acaba amb l’assistència a la “Diada Montserratina” punt final amb l’escalada al Monestir de Montserrat junt a molts dels clubs catalans, cap a finals d’octubre. Aquest campionat l’hem dividit en tres grups per edats, no distingim sexes, donç el campionat premia mes l’esforç que representa no fallar a les sortides que el que ho faci mes de pressa. Per raons variades, que s’han anat produint al llarg del temps, aquestes excursions tenen cada setmana tres recorreguts amb tres distancies diferents.

El Club, com es natural, es dedica a la promoció del ciclisme i per això ha tingut en molts moments de la seva història, equips en les diferents categories, des de escoles fins a juvenils i també Masters.

També organitzem curses de les quals anirem donant noticies quan estem a prop de la data de celebració.

En el apartat de Història, anirem penjant les diferents curses que s’han dut a terme des dels inicis.

Habitualment, el Club es obert els dissabtes de 7 a 8 de la tarde, excepte en época de renovació de llicències federatives que te un horari mes ampli.